REGELS VOOR AFSPRAKEN INTAKE & TRAINING

Beste mensen,

Als je als operator wil werken dan is dat gewoon een betaalde free lance baan, bij een bedrijf, met echte klanten, waar je dan ook in echte euro's voor betaald wordt.
Als je je aangemeld hebt en wordt uitgenodigd voor de intake en training, dan maakt dat in feite gewoon deel uit van je sollicitatie. We verwachten dus ook van je dat als je een afspraak maakt om ingewerkt te worden door een van onze supervisors, dat je dat dan ook serieus neemt en tijdig op de afspraak verschijnt. En mocht je verhinderd zijn dat je dan ook jezelf even tijdig afmeldt (1 dag van te voren minimaal). Dan heeft de supervisor tenminste nog de kans een andere operator in te plannen om in te werken.
Check altijd goed welke tijd er afgesproken is, is het Nederlandse tijd of Surinaamse tijd? Wat is het tijdverschil? Dat kun je gewoon googelen. Kom niet achteraf zeggen daar heb ik me in vergist, het is jouw verantwoordelijkheid om dat te controleren, ben je niet zeker vraag het dan gewoon aan de supervisor!
Je dient zelf en op tijd de betreffende coach aan te spreken met wie je een afspraak hebt. Dus kom niet achteraf zeggen 'ik zat op u te wachten'.
Klinkt allemaal heel normaal en logisch zul je misschien denken, maar de werkelijkheid is helaas vaak anders. Wij hebben regelmatig te maken met dingen als 'ik had de wekker niet gezet', ik was gaan afwassen en de tijd vergeten', 'ik heb me vergist in het tijdsverschil of in de tijd', 'ik ben nog op straat' of zelfs gewoon 'ik ben nu niet beschikbaar'. En dat dan ook nog net zo makkelijk bij afspraak nummer 2, 3 of zelfs meer. Sorry, maar voor mensen die op die manier omgaan met een sollicitatie voor een betaalde baan, hebben wij de volgende regels:

Afspraak 1: om het even welke dag
Afspraak 2: minimaal 1 week na datum 1e afspraak
Afspraak 3: minimaal 1 maand na datum 2e afspraak

Daarna ben je drie maanden niet meer welkom en kun je dan pas in feite weer sollciteren. Presteer je hetzelfde dan weer opnieuw dan wordt het 6 maanden en dan een jaar.

Let wel dit geldt dus alleen voor mensen die keer op keer een afspraak maken en dan vervolgens:

    > helemaal niets laten horen, of

    > vlak voor de afspraak pas komen zeggen dat ze niet kunnen, of

    > pas zeggen dat ze niet kunnen nadat wij ze aangesproken hebben; of

    > veel te laat komen (10 minuten maakt echt niet uit maar er zijn ook mensen die een uur of zelfs een paar uur later komen, dat kan niet, de supervisor heeft een tijd voor jou gereserveerd, daarna staat weer een volgende afspraak ingepland)

Ale je dus gewoon minimaal ongeveer 1 dag van te voren je gewoon even afmeldt en een nieuwe afspraak maakt, of als je binnen de gereserveerde tijd nog niet klaar bent met de training zodat er een vervolgafspraak met je gemaakt moet worden, dan is er uiteraard niets aan de hand en geldt het bovenstaande niet.
Heb je een afspraak zelf afgezegd? Spreek dan zelf ook je supervisor weer aan om een nieuwe afspraak te maken. Mocht een supervisor onverhoopt zelf een keer een afspraak af moeten zeggen, dan is het de verantwoordelijkheid van de supervisor om jou aan te spreken voor een nieuwe afspraak.

Jij verwacht ook van ons dat er verantwoordelijke, professionele trainers op tijd voor jou klaar zitten. Wil jij een betaalde baan, ga daar dan ook zelf op een volwassen, professionele en verantwoordelijke manier mee om. 80% van alle mensen komt gewoon op tijd en heeft na afspraak 1 gewoon een baan. Ja okay, zal je net zien, precies die dag geen internet of geen stroom. Kan gebeuren, komt voor.
90% van alle mensen heeft dan ook een baan na afspraak 2 (extra training niet meegerekend).
Tegen die andere 10% (helaas best nog een boel mensen) kunnen we alleen maar zeggen: lees dit hele verhaal nog eens. Het ligt niet aan ons, het ligt aan jou.